Omtale/presse verden over

Morsomt at internasjonale og nasjonale medier tar tak i vår YouTube-kanal. Matpakke og Trikken var to videoer som vakte oppsikt.

The Norwegian Art of Packed Lunch (BBC Capital). Ronald ble også intervjuet av irsk radio.

Ellers er vi skrevet om i Nettavisen: Ronald og Mads laget video om matpakke, så ringte BBC

NRK (trikken)

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-trikken-ikke-kom-fram-i-oslo-hadde-disse-losningen/60529230

Trikkevideoen som tok av.

Mer: Yorway2Norway forteller baksiden av det pittoreske Norge på en quirky måte for utlendinger. Pr februar 2020 har kanalen 47 000 abonnementer, over 4,5 millioner avspillinger, avr view på rundt 45%, 140 000 likes, 40 000 kommentarer og mer rundt 400 timer avspilt. Har gjennom dette lært google analytics, Adsense, best practice, verktøy som Tubebuddy og VidIq, produksjon for toveis-kommunikasjon i digitale medier, SEO, thumbs CPM, RPM, retention, merch og det å prate med hele verden.

Betalte og fortjente avspillinger. Kanalen er sterkest i den målgruppen 15-34 – samt solid i andre målgrupper (34+) og appellerer til absolutt hele verden. Aller størst i USA.

I produksjonen bruker jeg metoder fra tv-utvikling oversatt til kortere pucker og høyere volum fra ide til ferdig redigering. Vi er to stykker som gjør alt selv. Kanalen får utlendinger til å komme til Norge. Stort AFP-potensiale.  Her er en Viking-minidoku, matpakke, trikken og Butikken som gikk viralt 😊 i tillegg til andre videoer.